پروژه تلسکوپ جهانی

دکتر Roy Gould می گوید:

تلسکوپ جهانی ” WorldWide Telescope” بهترین عکسها را از بهترین تلسکوپهای سراسر جهان و حتی تلسکوپهای در فضا دریافت می کند و آنها را با هم ترکیب می کند. این تصویرها یک نگاه کل نگر به سراسر گیتی را برای ما به ارمغان خواهد آورد. این منبع جدیدی خواهد بود برای کاوش های اخترشناسی و آموزش اختر شناسی؛ و از همه مهمتر به ما یک دید جدیدی نسبت به جهان خودمان را می دهد.

دکتر گولد اخترشناس بزرگ موسسه هاروارد و معرف طرح و همکار پروژه تلسکوپ جهانی است.
تلسکوپ جهانی یک محیط بسیار قدرتمند است که کار یک تلسکوپ مجازی بسیار قدرتمند را انجام می دهد و عکسهایی بسیار عالی را از تلسکوپهای جهان در یک محیط بسیار عالی فراهم می آورد. دقیقا مانند یک تلسکوپ چندین میلیون دلاری!
این ابزار از یک موتور با کیفیت بالا برای تجربه های مجازی بهره می برد که به کاربر امکان می دهد تا در ترابایتها عکس به کندوکاو بپردازد. ترابایت ها عکس، فیلم، اطلاعات از چندین منبع که تجربه ای فراموش نشدنی را به همراه می آورد.
این طرح که در تابستان 2008 آماده می شود به شما امکان می دهد تا در آسمان شب به سیاحت بپردازید آن هم فقط از روی کامپیوتر شخصی خودتان و با یک نرم افزار! این طرح من را یاد Google map می اندازد. گوگل مپ یک طرح است که به شما اجازه می دهد نقشه ای را از سراسر جهان حتی خانه خود بینید. این طرح که فکر نمی کنم هنوز فهمیده باشید محصول مایکروسافت!!! است نوعی از گوگل مپ با کیفیتی بسیار بالاتر و از فضا است.
موتوری که مایکروسافت برای این موضوع طراحی کرده است این امکان را فراهم می آورد که ترابایت ها عکس و اطلاعات به نوعی با هم آمیخته شوند که شما همه آنها را در یک تصویر ببینید و متوجه شکستگی عکسها نشوید. این کار باعث می شود شما دقیقا مانند یک تلسکوپ با این پروژه برخورد کنید. دقیقا گویی که دارید از یک تلسکوپ به تصویر نگاه می کنید. این احساس بسیار عالی است که از پشت یک تلسکوپ فوق العاده گرانقیمت به دنیای و اسمان شب نگاه کنیم. این موتور به شما امان می دهد که در تصاویر به سادگی زوم کنید و به سراسر گیتی سرک بکشید.
مایکروسافت در این طرح با افراد زیادی همکاری می کند ولی به نظر می رسد برای این طرح قرار است پروژه را به یک موسسه اخترشناسی واگذار کند تا سیستم به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد. این کار از پرهزینه از مایکروسافت بسیار بعید بود ولی می توان به آن به دید دیگری هم نگاه کرد. با این کار مایکروسافت ناگاهان غولی را در برابر گوگل مپ ارائه می کند که ممکن است با اضافه کردن طرحهای بتواند کار سیسمی مانند گوگل مپ را هم ارائه کند. این حالت بسیار برای مایکروسافت خوشآیند خواهد بود چون تبعات تبلیغاتی این کار باعث جبران تمام هزینه ها خواهد شد. در ضمن مایکروسافت دیگر به عنوان یک موسسه مادی گرا شناخته نمی شود و حتی می تواند با روش های بازاریابی از این پروژه به کسب درآمد بپردازد.
امید است این بار نیز جهان یک گام بی سوی بی نهایت برداشته باشد.
نظرات 1 + ارسال نظر
بی خبر جمعه 9 فروردین 1387 ساعت 12:59 ق.ظ

نمی دونم چرا هیچ وقت علاقه درست و حسابی به فظا فذا فزا فضا نداشتم :(

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد