nVIDIA تکنولوژی ESA را معرفی کرد

از نرم افزارهای موثر و خوب در زمینه مادربردها، میتوان به nVIDIA NV Monitor و nTune اشاره کرد. این جفت نرم افزارها روی مادربردهای مبتنی بر چیپستهای انویدیا کار میکنند. این نرم افزارها اطلاعات زیادی در مورد سیستم و کنترل آن به ما میدهد.

برنامه nTune تقریبا در همه مادربردهایی که از کارتهای گرافیک GeForce استفاده میکنند، قابل استفاده است و در برخی مادربردها مانند مادربردهای مبتنی بر چیپست 680i قابلیتهای ویژه ای نیز ارائه میدهد. مثلا nTune 5.05 میتواند یک مرکز کنترل تمام عیار برای اورکلاک سیستم و گرافیک استفاده شود البته به شرطی که شما از یک مادربرد 680i و کارت گرافیک GeForce 8800 استفاده کنید.

نکته جالب این است که انویدیا بهره گیری از تمام قابلیتهای nTune را منوط به استفاده از چیپستهای انویدیا و کارتهای GeForce کرده است و هرچند یکبار با آمدن چیپستها و کارتهای جدید، برای استفاده از قابلیتهای جدید nTune که مخصوص آن قطعات تازه وارد است، کاربر مجبور میشود که سیستم خود را به آن قطعات ارتقاء دهد.


http://shahrsakhtafzar.com/images2/ESA/esa.jpg



امروزه با معرفی چیپست 780i انویدیا در صدد است تا با روانه کردن یک تکنولوژی جدید تحولات عمده ای ایجاد کند.

نام این استاندارد جدید ESA : Enthusiast System Architecture است. این تکنولوژی و استاندارد، هدفش این است که فراهم کردن اطلاعات و کنترل را نه تنها برای استفاده کنندگان مادربردهای مبتنی بر nVIDIA، بلکه برای خیلی از کاربران سایر مادربردهای پشتیبان این تکنولوژی ، میسر میسازد.

با تکنولوژی ESA میتوان پردازنده، مادربرد، کارتهای گرافیک، سیستم کولینگ و پاورها را کنترل کرد و اطلاعاتی از آنها بدست آورد. البته این بدان معنا نیست که در همین ابتدا تمام این ویژگیها در ESA گنجانده شود بلکه فعلا در آغاز راه هستیم. بصورت تئوریک، تمام قطعاتی که میتوانند ESA را اجرا کنند و پتانسیل لازم را دارند، قادرند تا با ESA کنترل شوند.

تکنولوژی ESA به این زودی ها عرضه نمیشود ولی انویدیا این اجازه را داده است تا در مورد مشخصات و ویژکیهای این طرح مطالبی نوشته شود و این سبب میشود تا از نمایی نزدیکتر با این تکنولوژی و شیوه مدیریت و کنترل آن آشنا شویم. در مقاله قصد بررسی این استاندارد را داریم .
نظرات 1 + ارسال نظر
بی خبر یکشنبه 1 اردیبهشت 1387 ساعت 03:31 ب.ظ

nVIDIA :( اگه ATI رو AMD به مرداب نبرده بود اونقت حال nVIDIA رو می گرفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد