مایکروسافت، یاهو را به مبارزه‌ی حقوقی تهدید کر

مایکروسافت برای قبول پیشنهاد ‌٦/٤٤ میلیارد دلاری خرید یاهو، روز گذشته به مدیران شرکت یاهو مهلت سه هفته‌ای داده و اعلام کرد در غیر این صورت یاهو باید با یک مبارزه‌ی حقوقی برای پشتیبانی از سهامداران این شرکت روبه‌رو شود.

استیوبالمر _ مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت _ در نامه‌ای به مدیران هیات مدیره‌ی مایکروسافت این شرکت را به اجتناب از انجام مذاکرات جدی در خصوص پیشنهاد اول ماه فوریه مایکروسافت متهم کرده و هشدار داد هرگونه تاخیری به پیشنهاد خرید نه چندان جالبی برای یاهو منتهی خواهد شد.

وی در این نامه اظهار کرده است: اگر در عرض سه هفته به نتیجه‌ای نرسیم، ناچار خواهیم بود که مستقیما به سهامداران یاهو روی بیاوریم که این شامل آغاز یک مبارزه‌ی حقوقی برای انتخاب نامزدهای جایگزین مدیران هیات مدیره یاهو خواهد بود.

بر اساس این گزارش هیچ پاسخ فوری از سوی یاهو به نامه بالمر که به دنبال انتشار گزارش ملاقات مقامات دو شرکت در هفته‌ی گذشته صورت گرفته، داده نشده است.

این اولتیماتوم دو ماه پس از پیشنهاد غیرمنتظره‌ی پرداخت ‌٣١ دلار به ازای هر سهم غول نرم‌افزاری برای یاهو داده شده است؛ مایکروسافت امیدوار است با خرید یاهو بتواند در بازار پرسود تبلیغات اینترنتی از گوگل پیشی بگیرد.

یاهو که نزدیک‌ترین رقیب گوگل محسوب می‌شود در حال از دست دادن سهم بازار خود و آسیب پذیر شدن در برابر پیشنهاد خرید مایکروسافت است.

اما یاهو با رد کردن این پیشنهاد به دنبال گزینه‌های ممکن برای جلوگیری از خریداری شدن توسط مایکروسافت از جمله بررسی شراکت با شرکت نیوزکورپ روپرت مرداک و پس از آن اقداماتی نظیر به تعویق انداختن مهلت انتصاب مدیران جدید برای هیات مدیره یاهو جهت طفره رفتن از پیشنهاد مایکروسافت بوده است.

حدود دو هفته قبل گفته شد که یاهو حداقل ‌٤٠ دلار به ازای هر سهم ارزش دارد که ده میلیارد دلار بالاتر از پیشنهاد مایکروسافت است و طرح استراتژیک و مالی جدید سه ساله‌ای از سوی این شرکت اعلام شد تا وضعیت مالی خود را رونق دهد.

اما بالمر در نامه‌ی خود اظهار کرده است که رکورد اقتصادی آمریکا و بازار سهام متزلزل به ارزش یاهو آسیب زده است به علاوه شاخص‌های عمومی حاکی از افت سهم یاهو در بازار جست‌وجو و میزان بازدید است.

بالمر در نامه خود خطاب به هیات مدیره یاهو اظهار کرده است: اگر ما ناچار به روی آوردن به سهامداران شما شویم، تاثیر ناخوشایندی بر ارزش شرکت شما خواهد داشت که در زمینه‌ی پیشنهاد ما انعکاس خواهد داشت.


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد