AMD اولین جزئیات نسل جدید پردازنده های 8 هسته ای خود را به نام H

کمپانی AMD در یک جواب کاملآ حساب شده به نسل جدید پردازنده های اینتل ( Nehlem ) گوشه هایی از مشخصات نسل جدید پردازنده های خود را آشکار کرد .

این پردازنده که با فناوری process node 45nm ساخته خواهد شد ، در خانواده Deneb و Propus جا خواهد داشت ، و همچنین جزء نسل K10.5 و Rev. D ، کمپانی AMD خواهد بود .

silicon stepping نسل D پردازنده های کمپانی AMD در مدل هایی که دارای فناوری process node 45nm می باشند ، (( Hydra )) نامیده خواهند شد ، تا جواب دندان شکنی از طرف کمپانی AMD به معماری Nehlem کمپانی Intel باشد !!

این نسل جدید دارای 1MB L2 Cache به ازای هر هسته می باشد ، این به معنی 2 برابر شدن ، این مقدار نسبت به دیگر پردازنده های نسل k10.5 می باشد .

همچنین از مشخصات جدید این معماری جدید میتوان به استفاده کاملآ حساب شده High-K metal gate technology که باعث افزایش سرعت سویچ ترانزیستور شده ، و سرعت بالاتر هسته و همینطور پهنای باند بیشتر به همراه کاهش کاهش توان مصرفی و حرارت متصاعد شده کمتر میشود را نام برد .

لازم به ذکر است که این تکنولوژی مشترکآ توسط کمپانی AMD و IBM به صورت 45nm SOI (silicon-over-insulator)به بهره برداری رسیده است .

جالب است که بدانید این معماری قدرتمند دارای 6MB L3 Cache می باشد ، که بین تمام هسته ها به صورت اشتراکی استفاده خواهد شد .

از آنجا که امید میرفت این معماری که دارای 8 هسته می باشد ، به صورت Native طراحی می شد ، ولی خبر ها حاکی از MCM) Multi Chip Module) بودن این معماری می باشند .



طی آخرین آخبار این معماری قابلیت تحمل فرکانس هایی حتی بیشتر از 3Ghz را به صورت ، پیش فرض خواهد داشت.

هنوز این مسئله که آیا این معماری مانند همتای اینتلی خود ( Nehlem ) قابلیت اورکلاک مطلوبی داشته باشد ، در پرده ابهام است !

همچنین این نسل پردازنده های کمپانی AMD در اواسط سال 2009 Release خواهد شد .
نظرات 1 + ارسال نظر
بی خبر یکشنبه 22 اردیبهشت 1387 ساعت 03:18 ق.ظ

WELLCOM AMD

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد