گیتس: مایکروسافت وب را هدف گرفته است، با یا بدون یاهو

سرویس اخبار خارجی ایتنا - بیل گیتس در مصاحبه‌ای با رویتر گفت: «ما می‌توانیم امکان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را در حوزه‌های مهندسی و بازاریابی فراهم کنیم. ما این کار را با یا بدون یاهو انجام خواهیم داد. »
شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا سرمایه‌گذاری سنگینی را در زمینه جست‌وجو انجام داده و در این زمینه به رقابت با گوگل بپردازد. بیل گیتس مدیرعامل (من که نفهیمدم بلاخره آخرین پست این عالی جناب چی شد)این شرکت در روز دوشنبه هفته گذشته گفت مایکروسافت حتی اگر موفق به تصاحب یاهو نشود هم به تلاش خود برای رسیدن به جایگاهی مناسب ادامه خواهد داد.

گیتس که پیشنهاد ارائه شده به یاهو را «بسیار عادلانه» می‌داند گفت گوگل تنها شرکتی است که با حجم بسیار بحرانی از جست‌وجوی تحت وب روبرو می‌باشد. مایکروسافت برای رسیدن به شرایطی مناسب جهت رقابت با گوگل و دستیابی به تجارتی سودمند نیازمند سهم بیشتری از بازار می‌باشد.

بیل گیتس در مصاحبه‌ای با رویتر گفت: «ما می‌توانیم امکان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را در حوزه‌های مهندسی و بازاریابی فراهم کنیم. ما این کار را با یا بدون یاهو انجام خواهیم داد. »

وی ادامه داد: «البته اگر دستاوردهای مهندسی که در یاهو بدست آمده و نتایج بزرگی که از این طریق کسب شده در قالب تلاش‌های مشترک بکار گرفته شوند این راه را سریع‌تر خواهیم پیمود.»

مایکروسافت پیشنهاد 31 میلیارد دلار بصورت نقد و سهام برای تصاحب یاهو ارائه کرده است.
این پیشنهاد به این دلیل که پائین‌تر از ارزش واقعی یاهو تشخیص داده شده است از سوی هیئت‌مدیره یاهو رد شد.

از سوی دیگر مایکروسافت که این پیشنهاد را مناسب و عادلانه می‌خواند هنوز اعلام نکرده که درنظر دارد حرکت بعدی را چگونه انجام دهد.
تحلیلگران انتظار دارند مایکروسافت پیشنهاد خود را بالاتر برده و به حدود 35 میلیارد دلار نزدیک سازد.
نظرات 1 + ارسال نظر
بی خبر یکشنبه 9 تیر 1387 ساعت 03:00 ق.ظ

عجب آدمیه این بیل گیتس
من که خداییش خیلی با این موجود قدرتمند هههال می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد