پیامک ناموفق و صورت حساب 320 میلیارد ریالی موفق!

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار روز گذشته در حالی از دریافت هزینه پیامک های ناموفق خبر داد که حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود که بابت پیامک های به مقصد نرسیده، هزینه ای دریافت نخواهد شد.

البته وی در نشست خود با خبرنگاران تاکید کرده است که اگر اشکال عدم ارسال پیامک از شبکه باشد، مشمول هزینه نمی شود و در غیر این صورت محاسبه خواهد شد. با این وجود وحید صدوقی توضیح شفافی نداد که چگونه می توان دلیل اصلی ارسال نشدن پیامک های ناموفق را در هنگام محاسبه صورتحساب تشخیص داد و بر اساس آن قبض صادر کرد؟!

از سویی اظهارات مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، این پرسش را به ذهن متبادر می کند که براساس کدام گزارش مشخص شده است که علت حدود 20 درصد پیامک های ناموفق، پرشدن حافظه گوشی مشترکان یا در دسترس نبودن آنها است که وی از آنها به عنوان دلایل اصلی ارسال نشدن پیامک ها نام برد.

در نتیجه براساس آنچه که صدوقی گفته است حدود 80درصد از پیامک های ناموفق ناشی از مشکلات شبکه است.

اما، واقعیت این است که هیچ ملاک و معیار مشخصی وجود ندارد تا مردم بدانند که کدام پیامک به علت مشکل شبکه ارسال نشده و کدام مورد ناشی از رفتار مشترک بوده است. به عبارت روشن تر اگر این اپراتور، هزینه 80 درصد باقی مانده از پیامک های به مقصد نرسیده را نیز از مشترکان دریافت کند، به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست و این چیزی است که به افزایش بی اعتمای مشترکان نسبت به همراه اول و نحوه محاسبه صورتحساب آن، دامن می زند.

مایکروسافت از کاربران خود عذرخواهی کرد؛ اینترنت اکسپلورر 8 کامل

کاربرانی که از InternetExplorer 8 Beta1 استفاده می‌کنند قادر به استفاده از سرویس Windows Update نخواهند بود مگر این که مرورگر خود را بر روی حالت شبیه‌سازی IE 7 تنظیم کنند.

سخنگوی مایکروسافت روز دوشنبه تأیید نمود که مرورگر جدید این شرکت دسترسی به سرویس بروزرسانی مایکروسافت را مسدود می‌نماید. کاربرانی که سعی می‌کنند با استفاده از IE 8 Beta1 به Windows Update دسترسی پیدا کنند با پیغام "جهت دسترسی و استفاده از این سایت می‌بایستی از اینترنت اکسپلورر نسخه 5 ببالا استفاده کنید." روبرو می‌شوند.

IE8 روز چهارشنبه رسماً در جریان کنفرانس MIX08 که به میزبانی مایکروسافت و در لاس‌وگاس برگزار گردید معرفی شد. نسخه مقدماتی این نرم‌افزار برای کار با سیستم‌عامل‌های XP، ویستا، سرور 2003 و سرور 2008 تهیه شده است.

برای ادامه دسترسی به این سرویس کاربران مجبورند بر روی دکمه Emulate IE7 که اینترنت اکسپلورر نسخه 7 را شبیه‌سازی می‌کند کلیک کنند. البته این کار مستلزم راه‌اندازی دوباره مرورگر می‌باشد.

یکی از کارکنان بخش پشتیبانی مایکروسافت در کامنتی که بر روی وبلاگ این شرکت گذاشت اعلام کرده که مایکروسافت سایت Windows Update را برای پشتیبانی از IE8 به روزرسانی نموده است.

تلاش یاهو برای دستیابی به 'موتور جستجوی مفهوم گرا'

یاهو اعلام کرد که قصد دارد از برخی جنبه های "وب سمانتیک" یا "وب مفهوم گرا" در جستجو گر خود استفاده کند.
وب سمانتیک یا اینترنتی که بتواند برداشتی مفهومی از محتوای صفحات اینترنت داشته باشد، قدم بعدی در دنیای اینترنت به شمار می رود.

شرکت یاهو اعلام کرده است که قصد دارد همزمان با علامت گذاری و نشانه گذاری صفحات وب برای جستجو، از برخی از برنامه هایی که از صفحات وب برداشت مفهومی می کند نیز استفاده کند.

این حرکت می تواند قدم بزرگی برای استفاده بیشتر از وب سمانتیک باشد که مدت هاست برای همه گیر شدن آن تلاش می شود

اینتل تخصصی می شود

شرکت “اینتل“ بزرگترین سازنده‌ی تراشه‌های کامپیوتری، جدیدترین سری پردازنده‌ی پنتیوم ‌۴ را به همراه چیپست جدید XE925، ویژه‌ی بازی‌های کامپیوتری را به بازار عرضه کرد.

سخنگوی اینتل در این خصوص گفت: این سری از تراشه‌های جدید ‌٩۶/٣ گیگاهرتزی از کش‌های سطح سه‌ی دو مگابایتی بهره می‌گیرند و در آن‌ها از فناوری HT استفاده شده و توانایی انجام دو سری از محاسبات را نیز به طور همزمان دارند.
“بیل سوی“ نایب رییس شرکت اینتل نیز در این خصوص گفت: ترکیب تراشه‌یXE925 و پردازنده‌های جدید پنتیوم ‌۴ با افزایش توان کامپیوترهای شخصی می‌توانند با کاهش هزینه، رضایت هرچه بیشتر مصرف کنندگان را فراهم کنند.
به گفته‌ی اینتل، با استفاده از تراشه‌ی جدید، سرعت کامپیوترهای شخصی به میزان بیست و پنج درصد افزایش یافته است.
گفتنی است، اینتل قیمت اولیه‌ی هر پردازنده را ‌٩٩٩ دلار در بسته‌های هزارتایی تعیین کرده اس

عرضه پردازنده های جدید چهار هسته ای اینتل در هفته آینده

پردازنده های چهار هسته ای 45 نانومتری اینتل تا یک هفته دیگر به بازار عرضه خواهند شد. این پدازنده ها که کد رمز آنها Yorkfield است، قبلا به دلیل مشکلاتی عرضه شان تاخیر خورده بود. Intel سه پردازنده Q9550, Q9450 و Q9300 را برای این عرضه، معرفی کرده است.

پردازنده های Q9550 و Q9450 به ترتیب با فرکانس 2.83 گیگاهرتز و 2.66 گیگاهرتز و FSB 1333 کار خواهند کرد و از 12 مگابایت L2 Cache بهره خواهند برد در حالی که Q9300 با فرکانس کاری 2.50 گیگاهرتز و FSB 1333 خواهد بود با این تفاوت که تنها مجهز به 6 مگابایت L2 Cache است. مصرف تمام پردازنده های چهار هسته ای 45 نانومتری 95 وات است که نسبت به پردازنده های 65 نانومتری هم پایینتر خواهد بود.
Intel قیمت اولیه این پردازنده را به ترتیب 530, 316 و 230 برای Q9550, Q9450 و Q9300 اعلام کرده است

دو معماری جدید در راه است

کمپانی اینتل قصد دارد تا پایان امسال بطور کامل پردازنده های سری Core 2 خود را از رده خارج و پردازنده های جدید خود با معماری Nehalem را جایگزین آن ها کند گفتنیست Nehalem ذاتاً یک پردازنده چهار هسته ایی میباشد و توانایی پشتیبانی از هشت محاسبه همزمان را داراست البته همانند Core 2 امروزی که از دو Core 2 Duo تشکیل شده شاهد Nehalem های هشت هسته ای نیز خواهیم بود لازم به ذکر است کمپانی AMD نیز قصد دارد در نیمه دوم سال جاری معماری Shanghai خود یعنی K10.5 را رونه بازار کند این معماری جدید که همان K10 بهینه شده میباشد حدود 20 الی 30 درصد از پردازنده های K10 کنونی مانند Phenom سریع تر عمل میکند.



دو معماری جدید در راه است

کمپانی اینتل قصد دارد تا پایان امسال بطور کامل پردازنده های سری Core 2 خود را از رده خارج و پردازنده های جدید خود با معماری Nehalem را جایگزین آن ها کند گفتنیست Nehalem ذاتاً یک پردازنده چهار هسته ایی میباشد و توانایی پشتیبانی از هشت محاسبه همزمان را داراست البته همانند Core 2 امروزی که از دو Core 2 Duo تشکیل شده شاهد Nehalem های هشت هسته ای نیز خواهیم بود لازم به ذکر است کمپانی AMD نیز قصد دارد در نیمه دوم سال جاری معماری Shanghai خود یعنی K10.5 را رونه بازار کند این معماری جدید که همان K10 بهینه شده میباشد حدود 20 الی 30 درصد از پردازنده های K10 کنونی مانند Phenom سریع تر عمل میکند.



AMD پردازنده های دو هسته ای Sempron را عرضه کرد.

AMD یا Advanced Micro Devices، دومین تولید کننده پردازنده های Desktop در دنیا، بالاخره سری پردازنده های دو هسته ای AMD Sempron را به عرضه کرد. این پردازنده ها در حال حاضر در چین در درسترس هستند و بزودی در کشورهای دیگر هم عرضه خواهند شد.

این سری که اولین پردازنده دو هسته AMD Sempron به حساب می آید، بر اساس تکنولوژی 65 نانومتری طراحی شده و با فرکانس 1.80GHz برای هر هسته کار خواهد کرد. قیمت این پردازنده 55 دلار خواهد بود که نسبت به قوی ترین پردازنده تک هسته ای نسل قبل حدود 15 دلار ارزانتر است
Intel در ژانویه امسال اولین پردازنده های Celeron Dual-Core خود را عرضه کرده در حالی که AMD ،Athlon X2 4000+ را حدود 68 دلار در اختیار مشتریان قرار می دهد

مشخصات 9800GX2 اعلام شد

شرکت nVIDIA سر انجام مشخصات کارت گرافیک GeForce 9800GX2 را فاش ساخت ! خبر عرضه این کارت مدت پیش اعلام شده بود اما مشخصات دقیق سرعت هسته و ... آن تا به امروز آشکار نشده بود .

این کارت بر خلاف انتظار همگان سرعت هسته بالایی ندارد چنانچه سرعت تراشه گرافیکی این کارت ( GPU ) برابر 600 مگاهرتز است که این مقدار در مقایسه با کارت 8800GTS ،‌ 50 مگاهرتز کمتر و دقیقا برابر 8800GT می باشد و این حالیست که Shader Clock این کارت نیز برابر 1500 مگاهرتز است که در مقایسه با 8800GTS 1600 مگاهرتز بازهم کمتر است .

اما بر خلاف سرعت GPU این کارت ، سرعت حافظه به 1000 مگاهرتز افزایش یافته است . اما باید خاطر نشان شد که این مقدار تنها 60 مگاهرتز از سرعت حافظه GeForce 8800GTS استوک بیشتر است و تاثیر به سزایی در قدرت نخواهد داشت . البته باید خاطر نشان کرد که این کارت از دو GPU استفاده می کند و این چیزیست که هرگز نباید فراموش کرد !

کاهش قیمت سری HD Radeon 3800 ، کاهش قیمت غول ها

AMD رسما خبر از کاهش قیمت کارتهای گرافیکی سری Radeon HD 3800 داد. دلیل اصلی این کاهش قیمت، قرار دادن محصولات ATI در وضعیت بهتر Price/Performance عنوان شده.

در حال حاضر قیمت Radeon HD 3850 حداقل 169 دلار و قیمت Radeon HD 3870 حداقل 189 دلار است که نسبت به قمیتهای زمان عرضه این کارتها به ترتیت 10 و 30 دلار پایین آمده اند. با توجه به اینکه NVIDIA به زودی اولین کارت سری 9 یعنی Geforce 9600 GT را با قیمت بین 169 و 189 دلار و به طور گسترده عرضه خواهد کرد، و کارایی این کارت ما بین Radeon HD 3870 و Radeon HD 3850 خواهد بود، ATI در بازار میان رده کارتهای گرافیک کماکان از وضعیت مناسبی برخوردار خواهد بود.
در حال حاضر کارتهای Geforce 8800 GT 256MB و Geforce 8800 GT 512MB به ترتیب با قیمتهای 199 و 259 دلار در مقابل سری Radeon HD 3800 قرار دارند که با کاهش قیمت Radeon HD 3800 و عرضه Geforce 9600 GT این وضعیت تا حدودی تغییر خواهد کرد.