گوگل 2084

سال 2014است . مطبوعات و رسانه‌ها به صورتى که اکنون می‌شناسیم دیگر وجود ندارند. گزارشگرى به شکل سنتى آن از بین رفته است . حالا این googlezoneاست که اخبار را به سرعت و در حجم وسیع تولید می‌کند (گوگل چندین و چند شرکت دیکر را تصاحب کرده و با آمازون متحد شده است ). حالا دیگر اخبار عبارت است از بلاگ‌ها، عقاید و احساست شخصى، اکتشافات ، ادعاهاى افراد و تفکرات تصادفى آنها که با استفاده از کامپیوتر و چند نفر ویراستار، جمع آورى شده و شکل یافته اند و بعد دوباره به خورد مردم عادى داده می‌شوند و این روند دوباره و دوباره تکرار می‌شود. نیویورک تایمز را دیگر به صورت آنلاین نمی‌توان پیدا کرد. البته هنوز هم منتشر می‌شود، ولى تبدیل شده است به یک خبرنامه که فقط افراد نخبه یا پا به سن گذاشته آن را مطالعه می‌کنند.
اینها یافته هاى یک فیلم مستندنماى (هشت دقیقه اى) به نام epic 2014است که تهیه کننده آن مؤسسه اى تخیلى به نام موزه تاریخ رسانه ها است . (در واقعیت ، دو روزنامه نگار به نام هاى مت تامسون و رابین اسلون این فیلم را تهیه کرده اند). تامسون و اسلون به تازگى یک قسمت جدید به فیلمشان اضافه کرده‌اند که داستان را تا سال 2019ادامه می‌دهد.
این فیلم مستندنما کم کم بینندگان بسیارى پیدا می‌کند، آن هم در زمانه اى که صنعت اخبار دچار اضطراب و نگرانى زیادى شده است . صنعت اخبار به خاطر یک رشته از رسواییها و مسائل مالى دچار مشکلات زیادى شده است . به نظر می‌رسد جدال میان گزارشگران و بلاگرها، آغاز یک جنگ طولانى میان رسانه هاى جدید و قدیمى است .
ناشران روزنامه ها به خاطر نظرسنجیهایى که نشان می‌دهد جوانان دیگر روزنامه نمی‌خوانند به شدت نگران شده اند و یا به تعبیر بعضیها از شدت وحشت فلج شده اند.خوانندگان آنها یکى یکى راهى قبرستان می‌شوند. بسیارى از جوانان می‌گویند که اخبار روز را با نگاهى گذرا به تیترهاى اخبار یا از طریق برنامه هاى کمدى آخر شب دنبال می‌کنند.
"روبرت مرداک " که در گردهمایى اخیر انجمن دبیران روزنامه هاى آمریکا صحبت می‌کرد به اعضاى این انجمن پیشنهاد کرد خوانندگانشان را ترغیب کنند که از اینترنت به عنوان مکملى براى رسانه هاى چاپى استفاده کنند. وى به شنوندگانش هشدارداد که اگر از اینترنت استفاده نکنند، شأن خود را تا حد یک آدم بازنده پایین می‌آورند.
ریچارد بروکایسر، نویسنده نیویورک آبزرور، در مورد سخنان مرداک می‌گوید: وى خیلى مؤدبانه صحبت کرد. منظور وى این بود که روزنامه‌ها دیگر مرده‌اند. رسانه‌هاى الکترونیکى قدیمی‌تر نیز نگران هستند. مطابق پژوهش‌هاى مؤمسه advertisting ageدرآمد گوگل و یاهو از راه تبلیغات در سال جارى برابر خواهد بود با درآمد تبلیغاتى سه شبکه بزرگ تلویزیونى آمریکا در زمان اوج بیننده‌شان . یک نشانه دیگر: بلاگرها درحال به راه انداختن یک کنسرسیوم هستند تا کارهاى تبلیغاتیشان را خودشان انجام دهند. در فیلم مستندنماى که صحبتش شد، رسانه هاى الکترونیکى جدید با توجه کردن به آنچه مردم می‌خواهند ، چیزهایى که امروزه به آنها "خبرهاى آبکى"می‌گوییم ، رسانه هاى الکترونیکى قدیمى را ازمیدان به در خواهند کرد.
این فیلم مستندنما گزارش می‌دهد که در سال 2006، گوگل تمام سرویس هایش را - شامل جی‌میل ، بلاگر و اخبار گوگل - ترکیب می‌کند و "شبکه گوگل " google grid را به وجود می‌آورد که پهناى باند و
فضاى ذخیره نامحدود براى ذخیره سازى و به اشتراک گذارى رسانه ها فراهم می‌کند. در سال 10 20، گوگل در جنک اخبار، مایکروسافت را مغلوب می‌کند (هیح آژانس خبرى واقعى در این نزاع درگیر نیست ).
در مارس سال 2014، googlezone چیزى به نام EPICرا تولید می‌کند. EPIC کوته‌نوشت "ساختار اطلاعات مشخص شده در حال تکامل " است . فیلم در این‌باره می‌گوید: "حالا همه در تولید اخبار سهیم هستند؟ از مطالب بلاگ‌ها و تصویرهاى گرفته شده با تلفن همراه گرفته تا گزارشهاى تصویرى و تحقیقات دامنه دار." تمام مردم ، هم تولید کننده اخبار هستند و هم مصرف کنندگان آن . کامپیوترها مقوله هاى مختلف
را استخراج یا ترکیب می‌کنند تا منطبق بر نیازها و سلایق هر کاربر باشد. اخبار بر اساس تعداد کاربرانى که آن خبر را می‌خوانند اولویت دهی می شوند. دیگر هیچ عقل کلى که تصمیم بگیرد ما چه چیزهایى را باید ببینیم و چه چیزهایى از بقیه مهمتر هستند وجود ندارد.
این فیلم بیشتر به یک کمدى سیاه شباهت دارد، اما بیشتر ادعاهاى آن معقول و ترسناک است .
بدون وجود کسى که بر جریان اخبار نظارت کند، هیچ کس حاضر به تایید صحت و دقت گزارش‌ها نیست ،بنابراین دیگر هیچ تفاوتى میان اخبار واقعى، شایعات رایج و یا مهملات بی‌ارزش وجود نخواهد داشت . مسایلى که امروز راجع به آن بحث و جدل زیادى وجود دارد - یعنى آیا بلاگرها، روزنامه نگاران واقعى هستند؟ یا آیا مرز مشخصى میان اخبار و مطالب سرگرم کننده وجود دارد؟ - دیگر بی‌ربط به نظر می‌رسند. هر کسى یک روزنامه نگار خواهد بود. البته بعضى از این روزنامه نگاران حقوق دریافت خواهند کرد. ولى معلوم نیست جریان پول آنقدر باشد تا بودجه لازم براى گزارش و تحقیقات پیچیده را تأمین کند. حقوق دریافتى گزارشگران مطابق با میزان محبوبیت داستانهاى آنها خواهد بود. اگر شغل شما تهیه گزارش در مورد رواندا یا گرم شدن کره زمین است ، براى شما آرزوى موفقیت می‌کنیم !
این فیلم مستندنما، با لحن صریح و جدی‌اش ، از آن دست تحلیل هاى جامع به ما ارائه می‌کند که همیشه دوست داشته‌ایم از آنها متنفر باشیم . در این فیلم به ما گفته می شود که EPIC ژرف‌تر، گسترده تر و ریزبین‌تر از هر چیزى است که قبلا دیده‌ایم . از طرف دیگر، مقدار زیادى از محتویات EPICسطحى پیش پا افتاده و نادرست است .اما EPICچیزى است که ما خواسته ایم . چیزى است که ما انتخاب کرده‌ایم و موفقیت تجارى آن هرگونه بحثى در مورد اصول روزنامه نگارى یا دموکراسى را بی‌فایده می‌کند.EPIC 2014 را می‌توان جزوتحلیل‌هاى تیزبینانه رسانه‌اى به حساب آورد.

مایکروسافت بازهم جریمه می شود

اتحادیه‌ی اروپا هشدار داد که ممکن است پیشنهاد شرکت مایکروسافت مبنی بر اجازه‌ی دسترسی رقبا به نرم افزارهای برنامه‌ی کار این شرکت، برای اتمام دعوای حقوقی این اتحادیه‌ی کافی نباشد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا‌، اتحادیه‌ی اروپا در اواخر سال گذشته‌ی میلادی تهدید کرده بود در صورتی که مایکروسافت اطلاعات کافی در اختیار رقبایش قرار ندهد، این شرکت را به پرداخت روزانه دو میلیون یورو جریمه خواهد کرد .

یک سخنگوی اروپا گفت: بروکسلی‌ها به هنگام دریافت تمام اطلاعات، در مورد کافی بودن آن تصمیم خواهد گرفت این خبر در حالی اعلام شده است که سود سه ماهه‌ی مایکروسافت، با پنج درصد افزایش به ‌٦٥/٣ میلیارد دلار رسیده است.

مایکروسافت اعلام کرد که فروش بازی جدید رایانه‌یی xbox ‌٣٦٠ و سرویس جدید SQL Server ‌٢٠٠٥ هماهنگ با برنامه‌های نرم افزاری پایگاه اطلاعاتی، در افزایش شدید درآمد این شرکت نقش بسزایی داشته است .

مایکروسافت تنها تا ‌١٥ فوریه، فرصت دارد تا به تقاضای جدید اتحادیه‌ی اروپا پاسخ دهد، اتحادیه‌ی اروپا نیز هشدار داده است که ضرب الاجعل تعیین شده را تمدید نخواهد کرد .

بازگشت ATI به بازار رقابت و نگرانی Nvidia

کمپانی ATI که تبلیغات وسیعی پیرامون پردازشگر های گرافیکی جدید خود به راه انداخته است سرانجام امروز رسماً Radeon 4850 را به بازار معرفی کرد لازم به ذکر است پردازشگر RV770 Pro که در Radeon 4850 مورد استفاده قرار گرفته است دارای 965 میلیون ترانزیستور و 800 ریز پردازنده گرافیکی میباشد که در مقایسه با Radeon 3870 که تنها دارای 666 میلیون ترانزیستور و 320 ریز پردازنده گرافیکی بود آمار بسیار قابل توجهی میباشد همچنین Radeon 4850 دارای فرکانس هسته 625MHz و Memory 1986MHz و مجهز به 512MB حافظه GDDR3 میباشد اما متأسفانه کنترلر حافظه در این کارت 256 بیتی میباشد که این باعث کاهش شدید پهنای باند حافظه شده است.


اما نکته جالب دیگر در مورد Radeon 4870 و 4850 اینکه کاربر میتواند هر ترکیبی از کارت های سری 3000 و 4000 کمپانی AMD-ATI را برای استفاده در حالت CrossFireX بکار گیرد بطور مثال میتوان یک 3870 را همراه با یک 4870 مورد استفاده قرار داد و از این قبیل ترکیبات اما نکات جالب در مورد Radeon 4850 و 4870 به اینجا ختم نمیشود و نکته جالب دیگر قیمت بسیار مناسب این دو کارت میباشد بطوری که Radeon 4870 دارای قیمت 299 دلار و 4850 دارای قیمت 239 دلار خواهد بود.


i4283_saph48508s


اما از سوی دیگر Nvidia که سرانجام روز گذشته فروش GT200 را آغاز کرد قصد دارد با کاهش قیمت GTX 260 و 9800GTX به 399 دلار و 249 دلار عرصه را بر AMD-ATI تنگ تر و تنگ تر کند همچنین Nvidia قصد دارد به زودی با عرضه 9800GTX PLUS که فرکانس هسته بالای 700MHz و قدرت پردازش بالاتری نسبت به 9800GTX کنونی دارد جایگزین مناسبی برای Radeon 4850 به کاربران معرفی کند البته یادور میشوم Nvidia به زودی یک Driver جدید برای G92 و G92b معرفی خواهد کرد که گفته میشود بطور قابل ملاحظه ایی کارایی کارت های بر پایه این چیپ ها را افزایش خواهد داد.
و اما پیرامون نظرات شما عزیزان به این نکته متذکر میشوم که مقایسه Radeon 4870 X2 و GTX 280 مقایسه مناسبی نخواهد بود و شاید بتوان Radeon 4870 X2 را با GTX 280 SLI مقایسه کرد اما آنچه مشخص است GTX 280 که کارایی معادل 9800GX2 و فراتر دارد یک حرکت بی نظیر Single Chip از Nvidia میباشد ولی خوشبختانه AMD-ATI نیز با طراحی RV770 حرکت جالب توجه و مهمی انجام داده است و Nvidia شدیداً تحت فشار قرار گرفته است.

مشخصات نهایی و نتایج تست GeForce GTX 280 و 260

سرانجام مشخصات نهایی و دقیق دو پردازشگر جدید کمپانی Nvidia به دست لابرتوار شهر سخت افزار رسید که بدین ترتیب برای شما عزیزان بازگو میکنیم :

GeForce GTX 280 دارای تکنولوژی ساخت 65 نانومتر، 1.4 بیلیون ترانزیستور و 240 ریز پردازنده گرافیکی میباشد که در فرکانس Core 602MHz و Shader 1296MHz عمل میکنند همچنین همانطور که گفته شد این کارت مجهز به 1 گیگابیت حافظه GDDR3 میباشد که در فرکانس 2214MHz و به صورت 512 بیت عمل میکند این فرکانس حافظه نشانگر این مطلب است که GTX 280 دارای پهنای باند حافظه 141.7GB/s در یک ثانیه میباشد.

حداقل منبع تغذیه لازم برای این کارت 550 وات به صورت Single و 800 وات به صورت SLI میباشد لازم به ذکر است این کارت بطور کامل از PCI-Express 2.0 پشتیبانی میکند.

و اما در مورد GTX 260 باید گفت این کارت از نظر ساختار کاملاً با GTX 280 یکسان است ولی در فرکانس Core 576MHz و Shader 1242MHz عمل میکند و مجهز به 896 مگابایت حافظه که در فرکانس 2000MHz عمل میکند میباشد این فرکانس پهنای باند 112GB/s در ثانیه را برای GTX 260 فراهم میاورد میباشد.

لازم به ذکر است کمپانی Nvidia تصمیم گرفت که ریز پردازنده های GTX 260 را از 210 به 192 واحد کاهش دهد همچنین کمپانی Nvidia در بیانیه ایی رسمی اعلام کرد GTX 280 برای Crysis کاملاً کافی و مناسب خواهد بود!

تشکر

تشکر می کنم از همه ی عزیزان بدلیل نظراتی که دادند و ندادند

اولین تصاویر از Radeon 4870 و 4850

کمپانی ATI نیز همانند Nvidia قصد دارد به زودی تراشه های سری 4000 خود را به بازار عرضه کند همانطور که در اخبار قبلی نیز گفته شد ATI در ابتدا دو تراشه Radeon 4870 و 4850 را عرضه خواهد کرد و مدتی بعد شاهد سری Main-Stream و Low-End از سری 4000 خواهیم بود اما نکته جالب توجه اینکه ATI قصد دارد همانند Radeon 3870 X2 اقدام به معرفیRadeon 4870 X2 و Radeon 4850 X2 نیز بنماید که با ظهور این دو کارت بازار رقابت بین دو کمپانی Nvidia و ATI گرمتر و نزدیک تر خواهد شد در زیر تصاویری از 4870 Radeon و 4850 و Die تراشه Radeon 4850 را برای شما عزیزان آورده ایم.
اما از سوی دیگر کمپانی Nvidia قصد دارد به زودی تراشه GeForce 9800GT را معرفی و آن را جایگزین GeForce 8800GT نماید این تراشه که اولین تراشه 55 نانومتری Nvidia میباشد دارای 112 ریز پردازنده و Core Clock 630MHz و Memory 1800MHz میباشد.

دو تراشه جدید و قدرتمند GeForce در راه است

کمپانی Nvidia قصد دارد در ماه آینده دو تراشه جدید و قدرتمند GeForce در سری High-End به بازار عرضه کند این دو پردازشگر جدید گرافیکی که معماری کاملاً متفاوتی با G80 و G92 خواهند داشت توانایی های ویژه و منحصر به فردی از جمله در محاسبات فیزیک دارند.

این دو تراشه که GeForce GTX 280 و 260 نام دارند به ترتیب دارای 240 و 210 ریز پردازنده گرافیکی میباشند همچنین GeForce GTX 280 دارای کنترلر حافظه 512 بیتی و 260 دارای کنترلر حافظه 448 بیتی میباشد که بدین ترتیب 280 دارای 1GB حافظه و 260 دارای 896MB حافظه خواهد بود.

با اطلاعاتی که در دست است GeForce GTX 280 بطور قابل مشاهده ایی از GeForce 9800GX2 و Radeon 4870 سریع تر عمل میکند و باید منتظر انقلابی دیگر از سوی کمپانی Nvidia باشیم.
همانطور که مشخص است GeForce GTX 280 از PCB و خنک کننده GeForce 9800GTX بهره میبرد.