یک قدم جلوتر - یک محصول تقویت شده

بعضی سال ها سال های پول خرج کردن است. فکر نکنید بیل گیتس و انویدیا بیکار هستند که چند سال وقت و سرمایه گران بهای خود را خرج ثواب بدون اجری بکنند. اینکه تلاش می کنند دایرکت ایکس ده به بازار عرضه کنند و پایپ لاین های خود را متحد کنند فقط برای شیرین تر کردن زندگی ما نیست و گوشه چشمی هم به جیب های پرو پیمان من و شما هم دارند. احتمالا با آمدن دایرکت ایکس ده و ویندوز ویستا به بازار کم کم احساس به روز کردن رایانه ها در خونتان جوشیدن گرفته و پشتیبانی کامپیوترتان از دایرکت ایکس ده مهم شده است. بالاخره شما هم آدمیزاد هستید و دل دارید. گذشته از آن نیاز هم دارید و کم خرد نیستید که ندانید بازی ها و هزاران اتفاق گرافیکی جدید دیگر در پناه همین پول خرج کردن ها است که محقق می شوند. پس آستین ها را بالا زده، یک کارت گرافیکی مبتنی بر دایرکت ایکس ده تهیه کرده و به آرزوهای مجازی خود رنگ حقیقت بزنید.
برای این کار اول خوشحال می رویم مجله های وزین سخت افزاری را می خریم و زود پی می بریم که کارت 8800GTX انویدیا کارت قدرتمندی است ولی قیمت را که می بینیم انفاکتوس می‌زنیم! کمی زمینی تر می اندیشیم و سراغ 8800GT می رویم و باور می کنیم که کارت ایده آلی است ولی شهریه دانشگاه، عمق جیب پدر، کرایه خانه و میوه شب عید را که به یاد می آوریم، سر افکنده یک ورق دیگر در مجله جلو می‌رویم و به 8600GT S می رسیم. اینجاست که احتمالا نیشمان تا بناگوش باز می شود، جیبمان اعلام آمادگی می کند و نیازهای مدرنمان از بهانه گیری دست می کشند.

کارت های 8600GTS شرکت انویدیا بی شک خوش قیمت ترین کارت های گرافیکی مدرن با توانایی پشتیبانی از دایرکت ایکس ده است. راجع به قدرت و توانایی این کارت در مقایسه با مدل های بالاتر و پایین تر زیاد خوانده اید و شاید گناه باشد باز هم بخواهیم اعداد و ارقام برایتان ردیف کنم. حدس می زنم سوال اصلی این باشد که میان کارت های 8600GTS موجود در بازار کدام نمونه محصول ارزنده تری است و با توجه به هزینه خرید بهتری را نصیبتان می کند. کارت WinFast PX8600GTS TDH Extreme محصول شرکت لیدتک از جمله محصولاتی است که توصیه کردن آن به مصرف کننده بی خطر است. دلیل اصلی این انتخاب این است که این کارت یک نمونه اورکلاک شده و تقویت شده است که برای رساندن کاربران به بهترین سرعت و کارایی ممکن طراحی شده. فرکانس پردازنده گرافیکی این کارت به میزان 710 و فرکانس حافظه آن تا 2000 مگاهرتز افزایش پیدا کرده است. نتیجه این اقدام افزایش سرعت کارت تا هفت درصد است که برای یک محصول در رده 8600GTS بسیار چشمگیر و قابل توجه خواهد بود. این هفت درصد در خیلی مواقع می‌تواند نجات دهنده باشد. شاید تعجب کنید اما فقط گیمرهای واقعی معنی این حرف را متوجه می‌شون
شکی نیست که کیفیت قابل قبول و طراحی خوب این کارت به سازنده امکان داده است تا با خیال راحت و با اطمینان کامل از کارایی این محصول در تمام شرایط محیطی, آن را اورکلاک و تقویت کند. از خصوصیات دیگر این کارت می توان به خروجی مجزای DVI با توان ایجاد وضوح 2560x1600 پیکسل اشاره کرد. این کارت دارای 256 مگابایت حافظه DDR3 است و برای کسانی که می خواهند تصویر رایانه خود را روی صفحه های نمایش عریض خانگی با دقت بالا نمایش دهند، انتخاب ایده‌آل خواهد بود. بعلاوه این کارت به کاربران امکان می دهد از تمامی امکانات گرافیکی و جلوه‌های تصویری ویندوز ویستا به راحتی بهره مند شوند. این کارت را می توانید در حالت SLI هم مورد استفاده قرار دهید. از دید ظاهری که البته شاید برای خیلی ها جالب توجه و مهم نباشد ولی خوب برای من هست نیز باید بگویم که لیدتک مانند گذشته هنوز از بردهای سبز رنگ استفاده می کند. مکانیزم خنک کننده این کارت هم تقریبا ساده است. یک سینک ساده که تراشه اصلی و حافظه ها را پوشش داده و در انتها به یک فن مشکی رنگ ختم می شود و دارای نقوشی به رنگ‌های آبی، سفید و خاکستری است، ترکیبی جالب و قابل توجه به ظاهر کلی محصول داده است.

حالا می توانیم خوشحال باشیم که یک محصول به صرفه را خریداری کرده ایم و باور کنیم که اگر تمام مشکل ما همین داشتن یک کارت گرافیکی متوسط با قابلیت پشتیبانی از دایرکت ایکس ده بوده، آن را به بهترین شکل مرتفع ساخته ایم. کارت های گرافیکی لیدتک از گذشته هم همواره انتخاب های خوبی بوده اند. این کمپانی پیشرو به علت نزدیکی خود به شرکت انویدیا و مشارکت در برنامه های تحقیقاتی این شرکت، همیشه محصولات ارزنده ای را روانه بازار کرده است
نظرات 1 + ارسال نظر
بی خبر دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 11:37 ب.ظ

می بینم که تو این پست تریپ اصفهانی زدی ;)

با تشکر از شما
باید 1 جوری اصیل بودنو ثابت کنم دیگه .
اگه اسمتو بنویسی ممنون می شم .
کم کم بد جوری کنجکاو شدم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد