سری ATI Radeon 4800 در راه است !

در حالی که شرکت AMD در حال بررسی وضعیت درآمد حاصل در سه ماه اول سال جاری است ، خبر هایی حاکی عرضه سری جدید کارت های گرافیک ATI را برای کامپیوتر های شخصی ، اداری و موبایل را نوید می دهد . این اقدام شرکت AMD با توجه به زیان 8 میلیون دلاری ATI در سه ماهه اول ساری جاری صورت گرفته است و قرار است این سری به زودی عرضه شوند .

سری جدید کارت های گرافیک شرکت ATI که 4800 Radeon نام دارد و با تراشه RV770 کار می کنند که از نوع پردازشگر های Stream خاص شرکت AMD یعنی FireStream هستند . لازم به ذکر است که کارت های این سری از نوع FireGL شرکت ATI می باشند . این تراشه از هر دو نوع حافظه GDDR3 و GDDR5 پشتیبانی می کند که شرکت ATI ترجیح داده در اکثر کارت ها از حافظه های GDDR5 استفاده کند . سه نسخه از کارت های این سری هم اکنون مشخص هستند که با توجه به داشتن یکی از تراشه های RV770XT و RV770Pro سه کارت مختلف به صورت دو کارت با نوع حافظه های مختلف از نسخه Radeon 4850 و یک نسخه با تراشه RV770XT از Radeon 4870 تولید خواهند شد .
از دیگر اطلاعات این سری می توان به میزان حافظه استفاده شده در کارت های مختلف این سری اشاره کرد که ما بین 256 تا 1024 مگابایت متغیر است و با توجه به نوع کاربرد تغییر می کند . از این رو قرار است نسخه 512 مگابایتی حافظه های این سری در کارت های 4850 و 4870 مورد استفاده قرار گیرد . در مورد سرعت حافظه نیز همان گونه که در جدول مشاهده می کنید در مدل های مختلف متغیر و ما بین 1.1 تا 1.9 گیگاهرتز است که این مقدار با توجه به اینکه نوع این حافظه ها GDDR5 هستند ( در اکثر مدل ها ) انتظار می رفت سرعت حافظه کارت های این سری چیزی ما بین 1.8 تا 2.2 گیگاهرتز باشد نه مقدار فعلی ! از طرف دیگر مموری کنترلر 256 بیتی این سری دارای توانایی انتقال اطلاعات با سرعت چیزی حدود 141 گیگابایت در هر ثانیه را دارد که برابر رکورد پهنای باندی است که کارت 2900XT با حافظه 1 گیگابایتی از نوع GDDR4 و اینترفیس 512 بیتی دارد .

کارت های این سری به زودی و در ماه May سال جاری معرفی و عرضه می شوند .
نظرات 1 + ارسال نظر
بی خبر دوشنبه 16 اردیبهشت 1387 ساعت 11:41 ب.ظ

من نمی دونم چرا این ati اینقدر توی تئوری خفنه اما توی عمل که میاد دیگه خفن نیست ، البته تا خودش تنها بود و amd اون به گند نکشیده بود خیلی مشتی بود ، همش پوز انویدیا رو می زد ، می دونم تکنولوژی های جدیدی داره که خیلی جای تعریف و تمجید داره اما . . . ، بنچمارکا چیز دیگه نشون میدن ، متاسفانه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد