BGA به جنگ Atom می رود !

بعد از عرضه پردازنده های کارآمد Atom و Nano از دو شرکت مشهور اینتل و VIA ، شرکت AMD نیز می خواهد در بازار پردازنده های کارآمد و ارزان قیمت که در لپ تاپ ها و کامپیوتر های شخصی کاربرد زیادی دارند سهمی داشته باشد . از این رو شرکت AMD قصد دارد پردازنده ای تک هسته ای بر پایه معماری مشهور K8 خود که سال ها در پردازنده های Athlon64 استفاده می شد ، عرضه کند . این پردازنده کوچک 812 پینی با سرعت 1 گیگاهرتز کار می کند و دارای لینک HyperTransport با سرعت 800 مگاهرتز و نیز دارای 256 کیلوبایت L2 کش است .
از آنجایی که این تراشه بر پایه معماری Athlon64 ها کار می کند دارای مموری کنترلر جامع و از نوع DDR2 می باشد که این جامع سازی در چیپست باعث ایجاد برتری کوچکی و کارآمد تر کردن آن نسبت به چیپست 945GC اینتل می شود . میزان مصرف برق این چیپست به همراه تراشه خود که BGA نام دارد چیزی برابر 8 وات است . اما چیزی که واضح است مناسب نبودن این مقدار برای استفاده در دستگاه های Ultra-Mobile است و از این رو AMD نمی تواند با این پردازنده ها رقابت سختی با پردازنده های Atom شرکت Intel داشته باشد .

گیتس: مایکروسافت وب را هدف گرفته است، با یا بدون یاهو

سرویس اخبار خارجی ایتنا - بیل گیتس در مصاحبه‌ای با رویتر گفت: «ما می‌توانیم امکان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را در حوزه‌های مهندسی و بازاریابی فراهم کنیم. ما این کار را با یا بدون یاهو انجام خواهیم داد. »
شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا سرمایه‌گذاری سنگینی را در زمینه جست‌وجو انجام داده و در این زمینه به رقابت با گوگل بپردازد. بیل گیتس مدیرعامل (من که نفهیمدم بلاخره آخرین پست این عالی جناب چی شد)این شرکت در روز دوشنبه هفته گذشته گفت مایکروسافت حتی اگر موفق به تصاحب یاهو نشود هم به تلاش خود برای رسیدن به جایگاهی مناسب ادامه خواهد داد.

گیتس که پیشنهاد ارائه شده به یاهو را «بسیار عادلانه» می‌داند گفت گوگل تنها شرکتی است که با حجم بسیار بحرانی از جست‌وجوی تحت وب روبرو می‌باشد. مایکروسافت برای رسیدن به شرایطی مناسب جهت رقابت با گوگل و دستیابی به تجارتی سودمند نیازمند سهم بیشتری از بازار می‌باشد.

بیل گیتس در مصاحبه‌ای با رویتر گفت: «ما می‌توانیم امکان سرمایه‌گذاری‌های بزرگ را در حوزه‌های مهندسی و بازاریابی فراهم کنیم. ما این کار را با یا بدون یاهو انجام خواهیم داد. »

وی ادامه داد: «البته اگر دستاوردهای مهندسی که در یاهو بدست آمده و نتایج بزرگی که از این طریق کسب شده در قالب تلاش‌های مشترک بکار گرفته شوند این راه را سریع‌تر خواهیم پیمود.»

مایکروسافت پیشنهاد 31 میلیارد دلار بصورت نقد و سهام برای تصاحب یاهو ارائه کرده است.
این پیشنهاد به این دلیل که پائین‌تر از ارزش واقعی یاهو تشخیص داده شده است از سوی هیئت‌مدیره یاهو رد شد.

از سوی دیگر مایکروسافت که این پیشنهاد را مناسب و عادلانه می‌خواند هنوز اعلام نکرده که درنظر دارد حرکت بعدی را چگونه انجام دهد.
تحلیلگران انتظار دارند مایکروسافت پیشنهاد خود را بالاتر برده و به حدود 35 میلیارد دلار نزدیک سازد.

انقلاب نرم‌افزاری مایکروسافت در راه ا

"بیل گیتس"( Bill Gates) مدیرعامل مایکروسافت به "نیگل دادز"( Nigel Dodds) وزیر اقتصاد ایرلند شمالی گفت: «مایکروسافت قصد دارد سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش تحقیق و توسعه افزایش داده و یک انقلاب نرم‌افزاری به‌وجود آورد.»
وزیر اقتصاد ایرلند شمالی که از دموکرات‌های مهم این کشور محسوب می‌شود، طی سفر خود به آمریکا با "بیل گیتس" مدیرعامل مایکروسافت مذاکراتی را انجام داد تا بستر لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری‌های مایکروسافت در ایرلند فراهم شود.
"نیگل دادز" پس از مذاکرات خود با گیتس گفت: «شرکت مایکروسافت اعلام آمادگی کرده است تا همکاری‌های خود را با ایرلند افزایش دهد. در این میان، مایکروسافت در حال ایجاد یک انقلاب نرم‌افزاری است تا بتواند بیش از گذشته به نیاز کاربران در سراسر دنیا پاسخ گوید.»
وی همچنین خاطر نشان کرد: «مایکروسافت قصد افزایش سرمایه‌گذاری‌های خود را در بخش تحقیق و توسعه دارد تا از این طریق بتواند نسل جدید نرم‌افزارهای خود را با کیفیت بهتری به دست کاربران برساند.»

مایکروسافت، یاهو را به مبارزه‌ی حقوقی تهدید کر

مایکروسافت برای قبول پیشنهاد ‌٦/٤٤ میلیارد دلاری خرید یاهو، روز گذشته به مدیران شرکت یاهو مهلت سه هفته‌ای داده و اعلام کرد در غیر این صورت یاهو باید با یک مبارزه‌ی حقوقی برای پشتیبانی از سهامداران این شرکت روبه‌رو شود.

استیوبالمر _ مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت _ در نامه‌ای به مدیران هیات مدیره‌ی مایکروسافت این شرکت را به اجتناب از انجام مذاکرات جدی در خصوص پیشنهاد اول ماه فوریه مایکروسافت متهم کرده و هشدار داد هرگونه تاخیری به پیشنهاد خرید نه چندان جالبی برای یاهو منتهی خواهد شد.

وی در این نامه اظهار کرده است: اگر در عرض سه هفته به نتیجه‌ای نرسیم، ناچار خواهیم بود که مستقیما به سهامداران یاهو روی بیاوریم که این شامل آغاز یک مبارزه‌ی حقوقی برای انتخاب نامزدهای جایگزین مدیران هیات مدیره یاهو خواهد بود.

بر اساس این گزارش هیچ پاسخ فوری از سوی یاهو به نامه بالمر که به دنبال انتشار گزارش ملاقات مقامات دو شرکت در هفته‌ی گذشته صورت گرفته، داده نشده است.

این اولتیماتوم دو ماه پس از پیشنهاد غیرمنتظره‌ی پرداخت ‌٣١ دلار به ازای هر سهم غول نرم‌افزاری برای یاهو داده شده است؛ مایکروسافت امیدوار است با خرید یاهو بتواند در بازار پرسود تبلیغات اینترنتی از گوگل پیشی بگیرد.

یاهو که نزدیک‌ترین رقیب گوگل محسوب می‌شود در حال از دست دادن سهم بازار خود و آسیب پذیر شدن در برابر پیشنهاد خرید مایکروسافت است.

اما یاهو با رد کردن این پیشنهاد به دنبال گزینه‌های ممکن برای جلوگیری از خریداری شدن توسط مایکروسافت از جمله بررسی شراکت با شرکت نیوزکورپ روپرت مرداک و پس از آن اقداماتی نظیر به تعویق انداختن مهلت انتصاب مدیران جدید برای هیات مدیره یاهو جهت طفره رفتن از پیشنهاد مایکروسافت بوده است.

حدود دو هفته قبل گفته شد که یاهو حداقل ‌٤٠ دلار به ازای هر سهم ارزش دارد که ده میلیارد دلار بالاتر از پیشنهاد مایکروسافت است و طرح استراتژیک و مالی جدید سه ساله‌ای از سوی این شرکت اعلام شد تا وضعیت مالی خود را رونق دهد.

اما بالمر در نامه‌ی خود اظهار کرده است که رکورد اقتصادی آمریکا و بازار سهام متزلزل به ارزش یاهو آسیب زده است به علاوه شاخص‌های عمومی حاکی از افت سهم یاهو در بازار جست‌وجو و میزان بازدید است.

بالمر در نامه خود خطاب به هیات مدیره یاهو اظهار کرده است: اگر ما ناچار به روی آوردن به سهامداران شما شویم، تاثیر ناخوشایندی بر ارزش شرکت شما خواهد داشت که در زمینه‌ی پیشنهاد ما انعکاس خواهد داشت.


منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا

تاثیر 'گوگل' بر زبان انگلیسی

به نقل از بی بی سی

"گوگل"، جستجوگر اینترنتی، چنان مشهور شده که اکنون نام آن در زبان انگلیسی به صورت یک فعل درآمده و خیلی جاها در زبان عامیانه به مفهوم "جستجو کردن" به کار می رود. ولی چرا وکیلان گوگل، از این موضوع خرسند نیستند؟



در آمریکا واژه "گوگل" چنان جا افتاده که جوانان عبارت پیدا کردن دوست را به صورت "google a boyfriend or grilfiriend" بیان می کنند.



حتی در یکی از سریال های تلویزیونی پربیننده آمریکایی به نام "ایی آر" که در بریتانیا هم پخش می شود، در هفته گذشته از کلمه "google" برای پیدا کردن دوست استفاده شده بود.



این در حالی است که وکیلان این موسسه تلاش می کنند با کاربرد این واژه در زبان انگلیسی مقابله کنند.



"پل مک فدریز"، که یک وب سایت واژه نگاری به نام "Word Spy" دارد، مدتی قبل پس از اضافه کردن "گوگل" به مجموعه واژه های موجود روی وب سایت خود، یک نامه شدیداللحن از مسئولان گوگل دریافت کرد که در آن نوشته شده بود یا این واژه را حذف کند یا در مقابل آن "نام تجاری موسسه گوگل" را به عنوان معنی کلمه، ثبت کند. وی راه دوم را انتخاب کرد.



گوگل هم مثل بعضی از شرکت های بزرگ دیگر، با مشهور شدن و موفقیت خود، مشکل پیدا کرده است، به این صورت که هر چه بزرگتر می شود، نام آن بیشتر در زبان انگلیسی روزمره کاربرد عام پیدا می کند و دیگر اهمیت خود به عنوان یک نام تجاری را از دست می دهد.



بعضی از شرکت ها مانند، کلینکس و زیراکس هم این مشکل را داشته اند و وکیلان آنها هر روز، نامه های خشم آلودی برای رسانه های می فرستند و از کاربرد اسم تجاری خود در معنی عام شکایت می کنند.



"الیزابت وارد"، وکیلی که در زمینه نام های تجاری فعالیت می کند، در مورد علت این عصبانیت می گوید: "باید به این موضوع از این زاویه نگاه کرد که آنها چقدر هزینه صرف آگهی دادن (برای معرفی نام تجاری خود) می کنند. اگر نام تجاری بزرگی مثل گوگل دارید باید بدانید این نام چقدر ارزش دارد."



گفته می شود که ناشران فرهنگ لغات در آمریکا از سوی وکلا تحت فشار قرار می گیرند تا بعضی از این گونه واژه ها را که در میان عامه مردم کاربرد دارد، از لغتنامه خود حذف کنند. از سوی دیگر وکلا معتقدند که هر شرکتی حق دارد تا از نام تجاری خود محافظت کند.

سرویس رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها توسط گوگل راه‌اندازی شد

سرویس Google Trends که محبوب‌ترین واژه‌های مورد جست‌وجوی کاربران را نشان می‌دهد برای نمایش ترافیک وب‌سایت‌ها توسعه یافت.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از isna‌، سرویس Google Trends که در سال 2006 راه‌اندازی شد و با نشان دادن واژه‌های پرجست‌وجو توسط کاربران غول موتور جست‌وجوی اینترنت، موضوعات مورد علاقه‌ی روز را نشان می‌دهد، با ابزار تحلیلی که توسط Google Labs طراحی شده از این پس اطلاعات شمار بازدیدهای برخی از وب‌سایت‌ها را نیز نمایش خواهد داد.

گوگل با توسعه‌ی سرویس خود برای نشان دادن ترافیک وب‌سایت‌ها وارد رقابت مستقیم با سرویس‌های مشابهی می‌شود که از سوی Alexa و کام اسکار ارایه می‌شوند.

سرویس جدید گوگل مانند رقبایش درواقع‌ ترافیک سایت‌ها را اندازه‌گیری نمی‌کند بلکه برآورد‌های خود را بر پایه الگوریتم‌های قدرتمند متنوعی انجام میدهد

کشف قدیمی‌ترین آهنگ دیجیتالی ضبط شده

آهنگ مزبور در تمام این سال‌ها و بدون اینکه کسی اطلاع داشته باشد در آرشیو Computer Conservation Society از انظار پنهان مانده بود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، قدیمی‌ترین قطعه آهنگ دیجیتالی که توسط کامپیوتر ایجاد گردیده کشف شد.
این قطعه‌ ترکیبی سرهم شده از شعر کودکانه Baa Baa Black Sheep و نسخه‌ای مختصر از آهنگ In the Mood می‌باشد.

این تراک در سال 1951 توسط بی‌بی‌سی و در دانشگاه منچستر ضبط شده است.

دستگاهی که کار کپچر آهنگ‌ها را انجام داده کامپیوتری بود به نام Ferranti Mark 1 که نسخه‌ای تجاری از دستگاه 60 ساله Baby Machine محسوب می‌گردد.

Ferranti Mark 1 جانشین بلافصل Baby Machine بوده که عموماً از آن بعنوان طلایه‌دار نسل جدید کامپیوترهای مدرن یاد می‌کنند.

این قطعه در جریان آماده‌سازی مقدمات برگزاری یادبود شصتمین سالگرد ساخت Baby (که به آن Small Scale Experimental Machine هم می‌گویند) از سوی برنامه Friday's Digital 60 Day پیدا شد.

آهنگ مزبور در تمام این سال‌ها و بدون اینکه کسی اطلاع داشته باشد در آرشیو Computer Conservation Society از انظار پنهان مانده بود.
با کشف این اثر، افتخار ساخت اولین قطعه موسیقی دیجیتال با استفاده از کامپیوتر به انگلستان تعلق می‌گیرد.

پیش از این تصور می‌شد قدیمی‌ترین آهنگ دیجیتالی ضبط شده در سال 1957، در کشور ایالات متحده، با استفاده از یک دستگاه مین‌فریم IBM و در آزمایشگاه Bell Labs ایجاد شده بود.

نرخ پیامک انگلیسی افزایش یافت

عباسعلی ابوالفضلی مدیر روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد :‌تعرفه پیامک انگلیسی از ه اول تیر ماه از 147 ریال به 222 ریال افزایش یافت.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران از khodkar.ir، ابوالفضلی روز شنبه با بیان اینکه هیات دولت در بهمن 86 به منظور حمایت از گسترش و ترویج خط وزبان فارسی در فناوری اطلاعات و رسانه های پیشتاز اقدام به ابلاغ ارزان کردن پیامک فارسی به 89 ریال و گران کردن پیامک انگلیسی به 222 ریال کرده ، افزود:‌ در زمان جاضر نرخ هر پیامک به زبان فارسی درسیم کارت های دایمی همراه اول از 147 ریال به 89 ریال کاهش یافته است.

ابوالفضلی با اشاره به راه اندازی نرم افزار فارسی در پورتال شرکت ارتباطات سیار گفت: از امروز آن دسته از مشترکینی که مشکل فارسی نبودن گوشی خود را دارند می توانند توسط این نرم افزار گوشی هایشان را فارسی کنند. تمام حروف فارسی از جمله چهار حرف فارسی (پ - چ - ژ - گ) نیز در این نرم افزار وجود دارد.

وی گفت: نرم افزار فارسی شرکت ارتباطات سیار که در پرتال http://www.mci.ir قرار دارد فعلا به صورت آزمایشی است و مشترکین می توانند در صورت رویت هر گونه اشکال، مراتب را برای رفع اشکال به شرکت ارتباطات سیار اعلام کنند.

از زمان ابلاغ تعرفه های جدید پیامک به ویژه افزایش تعرفه پیامک انگلیسی مخالفت هایی از سوی برخی مسوولان و کارشناسان از جمله مسوولان سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفته است