B3 ، ورژن جدید پردازنده های چهار هسته ای AMD

AMD در اولین گام خود با معرفی پردازنده های چهار هسته ای Native نتوانست انتظارات را آنطور که بایسته و شایسته بود برآورده کند. وجود مشکل در پردازنده های چهار هسته ای AMD تحت عنوان TLB Bug مدت ها تیتر اخبار و بررسی های سایت های سخت افزاری بود. به دلیل وجود این مشکل سیستم های مبتنی بر این پردازنده ها امکان ناپایداری و حتی توقف را در خود می دیدند. AMD در صدد رفع این مشکل برآمد و توانست راهی برای غیر فعال سازی این مشکل ارایه کند. اما در حالت پیشنهادی و با رفع مشکل از طریق بایوس کارآیی سیستم نزدیک به 10% کاهش می یافت. بنابراین تصمیم AMD تنها و تنها ارایه ویرایشی جدید از این پردازنده ها بود. در نهایت AMD با رفع این مشکل پردازنده های جدید خود را در تاریخ 27 مارچ ( 8 فروردین ) رسما معرفی کرد. این پردازنده ها با ویرایش جدید ( B3 stepping ) و نیز نام جدید معرفی شده اند.

پردازنده های معرفی شده از خانواده Phenom X4 :



· 9550 (2.2GHz)

· 9650 (2.3GHz)

· 9750 (2.4GHz )

همچنین پردازنده Phenom X4 9850 نیز از سری Black Edition و با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز معرفی شده است. جزئیات بیشتر را می توانید در صفحه منتشر شده در سایت رسمی شرکت AMD مشاهده کنید .



محصول جدیدی نیز از خانواده پردازنده های چهار هسته ای Phenom X4 معرفی شده است که 9100e نام دارد. این پردازنده از سری پردازنده های energy Efficient بوده و تنها 65 وات توان مصرفی خواهد داشت. AMD ادعا کرده است که با قرار گیری این پردازنده در کنار چیپست 780G سیستمی کارا از لحاظ مصرف انرژی در اختیار خواهید داشت.



در کنار پردازنده های معرفی شده فوق , اولین پردازنده های سه هسته ای دسکتاپ نیز معرفی شدند. پردازنده های سه هسته محصولاتی بودن که در زمان معرفی اولیه حرف و حدیث های متفاوتی را به دنبال داشتند. گزارش هایی مبنی بر اینکه این پردازنده ها در واقه چهار هسته ای هستند و یکی از هسته های آنها غیر فعال شده و اخباری از این قبیل همگان را مشتاق این پردازنده های سه هسته ای کرده بود. بالاخره و در کنار پردازنده های چهار هسته ای فوق دو مدل از پردازنده های سه هسته ای نیز با نام های Phenom X3 8400 با فرکانس کاری 2.1 گیگاهرتز و Phenom X3 8600 با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز معرفی شده اند. پردازنده های سه هسته ای سری Phenom X3 8000 با قرار گیری در کنار چیپست 780G پلتفرمی سطح بالا برای تجربه ای متفاوت را در نمایش HD و نیز Gaming به ارمغان خواهد آورد.



در انتها باید دید آیا پردازنده های سه هسته ای آنگونه که از ویژگی های آنها تعریف می شود شایسته هستند یا خیر. همچنین پردازنده های معرفی شده با ویرایش جدید در مقابل پردازنده های چهار هسته ای اینتل چگونه قدرت نمایی خواهند کرد. همه چیز با گذر زمان و به مرور مشخص خواهد شد.
نظرات 1 + ارسال نظر
بی خبر یکشنبه 18 فروردین 1387 ساعت 04:01 ق.ظ http://rokheandisheh.blogsky.com/

amd همیشه دارای تکنولوژی برتر بوده ، قیمت کمتر در مقابل intel ، اینتل همیشه به فکر صدر جدول بوده تکنولوژی هاش کمتر بودن و قیمت ها سرسام آور اما صدر جدول رو می قاپیده به خاطر زوری که می کرد توی cpu هاش
اما وقتی 2تا cpu از این دو شرکت رو با در یک قیمت ، با هم مقایسه می کنیم دیگه این amd هستش که برندس ، البته در اغلب موارد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد