NVIDIA وارد بازار CPU شد

امروز کمپانی NVIDIA اولین CPU خود را به بازار عرضه کرد. این پردازنده که APX 2500 نام دارد، برای Microsoft Windows Mobile و بصورت System-on-a-chip یا SoC طراحی شده است. APX 2500 از یک هسته ARM11 و یک سری امکانات جانبی Geforce تشکیل شده و مقداری از قابلیتهای گرافیکی Geforce را به همراه دارد. NVIDIA فعلا قصد تولید انبوه این پردازنده و رقابت با Qualcomm, Intel و Samsung را در عرصه Windows Mobile ندارد و هدف این پردازنده بیشتر ارتباط با کمپانی های سازنده و وارد شدن به عرصه تولید کننده ها همراه با Windows Mobile 7 است.
APX 2500 قابلیت پشتیبانی از Anti-Aliasing, OpenGL ES 2.0 و PureVideo HD را خواهد داشت که میتواند نسبت به بقیه پردازنده های Windows Mobile جالب توجه باشد. AMR11 به احتمال زیاد با فرکانس 750 مگاهرتز سریعترین پردازنده معرفی شده WM تا کنون خواهد بود.

این پردازنده بصورت Native از 720p و 16 میلیون رنگ پشتبانی خواهد کرد و خروجی های HMDI 1.2, DVI و S-Video همراه با DDR Memory, HSDPA, Wi-Fi و Bluetooth از قابلیتهای منحصر به فرد APX 2500 خواهد بود. رقیبهای این محصول در این سری، Texas Instruments OMAP3 و IntelMoorestown خواهد بود در حالی که ATI, Samsung و Qualcomm هنوز محصولات خود را معرفی نکرده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد