شمارش معکوس برای به تاریخ سپردن Netscape آغاز شد

کمپانی AOL اعلام کرد پشتیبانی از مرورگر وب Netscape Navigator را متوقف خواهد کرد.

"تام دراپیو" مسوول تیم برنامه نویسان Netscape در پستی در وبلاگ رسمی این مرورگر اعلام کرد که بسته های امنیتی نسخه فعلی این مرورگر تا اول فوریه سال 2008 میلادی عرضه خواهند شد و پس از این تاریخ، هیچگونه پشتیبانی از هیچ کدام از نسخه های Netscape صورت نخواهد گرفت. اما وب سایت Netscape.com همچنان برای استفاده های احتمالی آتی به کار خواهد رفت.

مرورگر Netscape در اواسط دهه 90 میلادی، محبوب ترین مرورگر در بین کاربران بود، اما در حال حاضر فاصله زیادی با مرورگر های اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس دارد.

بنا به گفته دراپیو، تیم AOL در ماه های اخیر تلاش بسیاری برای افزایش سهم بازار این مرورگر داشته اند که با شکست مواجه شده است. دراپیو در این مورد این گونه توضیح داده است: "تمرکز AOL روی تبلیغات وب، فضای کافی برای سرمایه گذاری لازم برای Netscape را سلب می کند. با توجه به تمرکز تجاری فعلی AOL، معتقدیم که الان، زمان مناسبی برای پایان توسعه مرورگر Netscape Navigator است. ما از کاربران Netscape درخواست می کنیم که از این پس از فایرفاکس استفاده کنند."

مرورگر Mosaic Netscape اولین بار توسط کمپانی Mosaic Communications در سال 94 تولید شد و برای دانلود در اختیار کاربران اینترنت قرار گرفت. این کمپانی سپس به Netscape Communications تغییر نام داد و محصول آن یعنی Netscape با محبوبیت بسیار کاربران رو به رو شد. مرورگر Netscape در سال 99 توسط AOL خریداری شد، اما به مرور موقعیت عالی خود را به Internet Explorer داد که در سال 95 برای اولین بار عرضه شده بود.

مرورگر Netscape در حال حاضر تنها 0.6 درصد سهم بازار مرورگرهای وب را در اختیار دارد. کاربران همچنان می توانند نسخه های قدیمی این مرورگر را از طریق سایت netscape.com دانلود کنند، اما هیچگونه پشتیبانی برای این نسخه های از سوی AOL صورت نخواهد گرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد