عرضه پردازنده های Black Edition از سری Phenom

شرکت AMD در معرفی پلتفرم جدید خود در کشور ژاپن ضمن اعلام اینکه پردازنده های High-End از سری Phenom FX تا کمتر از چند ماه دیگر به تولید می رسند ، خبر مهمی مبنی بر آماده کردن پردازنده هایی با پسوند "Black Edition" از سری Phenom را آشکار کرد .

قرار است اولین پردازنده Black Edition از سری Phenom 9600 Black Edition ، Phenom باشد . این پردازنده دارای سرعت کاری 2.3 گیگاهرتز ، 2 مگابایت کش L3 به صورت مشترک و 512 کلیوبایت L2 کش برای هر هسته می باشد . همچنین این پردازنده همانند تراشه اصلی Phenom 9600 توانایی پشتیبانی از ماژول های رم PC2-8500 (‌ DDR2 1066 مگاهرتز ) به صورت دوال چنل را دارند . لازم به ذکر است که Phenom 9600 Black Edition همانند سایر پردازنده هایی که از این پسوند استفاده می کنند دارای Multiplier Clock آن لاک ( قفل نشده ) هست که باعث می شود مشتاقان به بالا بردن کلاک بدون هیچ نیازی به راحتی سرعت هسته را از 2.3 گیگاهرتز به مراتب بالاتر برند . در صورتی که برنامه ارائه شده توسط AMD در ژاپن بدون تاخیر باشد این پردازنده در ماه دستامبر سال جاری به بازار عرضه خواهد شد . همان گونه که در تصویر زیر هم مشاهده می کنید AMD قصد دارد در سه ماه اول سال آینده پردازنده هایی با سرعت بیش از 2.3 با نام های Phenom 9700 و Phenom 9900 ارائه کند .

امکان تغییر کلاک مالتی پلیر و تنظیم اتوماتیک فرکانس حافظه در این تراشه باعث می شود که کاربران بدون نیاز به اطلاعات و دانش حرفه ای بتوانند از بهترین سرعت سیستم خود استفاده کنند . این در حالی است که در حال حاضر اکثر اورکلاکر ها یا مشتاقان به افزایش کلاک مجبور بودند بیشتر با افزایش سرعت باس Hyper-Transport باعث افزایش کلاک سیستم شوند ولی با سری Black Edition که پردازنده های UnLock ارزان قیمت را فراهم می کند ،‌ به راحتی می توانند سرعت پردازنده را به وفور افزایش دهند .

AMD هنوز قیمت مشخصی برای این پردازنده و پردازنده های جدید خود مشخص نکرده است ولی بعید به نظر می رسد قیمت Phenom 9600 Black Edition بیش از 283 دلار باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد