مک آفی یک مجموعه ضد ویروس کامل ویژه تلفنهای همراه منتشر کرد

شرکت تولیدکننده نرم افزارهای ضد ویروس "مک آفی" مجموعه نرم افزاری کامل و جدیدی را، به نام "وایرس اسکن موبایل" ویژه گوشی‌های تلفنهای همراه عرضه کرده است.
به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، این نرم افزار جدید گوشی‌های موبایل را در برابر انواع خطرات امنیتی که از طریق ایمیل، مسنجرها و دانلودهای اینترنتی گسترش می‌یابند، محافظت کرده و با زیرنظر گرفتن اطلاعات دریافتی از طریق ارتباطات بی‌سیم "بلوتوث" و همچنین پیغامهای چند رسانه‌ای موسوم به "ام ام اس"، امنیت تلفن همراه را تامین می‌کند.
نرم افزار "وایرس اسکن موبایل" با اغلب سیستم عاملهای مهم تلفن‌های همراه از جمله "سیمبیان سری ‪" ،"۶۰‬سیمبیان یو.آی.کیو"، "ویندوز موبایل ‪ "۲۰۰۳‬و "ویندوز موبایل ‪ "۵‬سازگار بوده و بنابراین در تمامی انواع گوشی‌های موبایل جدید قابل نصب است.
شرکت "مک آفی" در کنار این نرم افزار، مجموعه کاملتری موسوم به " مکآفی موبایل سکیوریتی" را نیز عرضه کرده که شامل نرم افزار "دیوارآتش" ، نرم افزار فیلترکننده ، نرم افزار ضد "اسپای ور" و همچنین ضد "اسپم" است که شرکتهای تولیدکننده گوشی‌های موبایل می‌توانند این مجموعه را از پیش در محصولات خود نصب کرده و یا اینکه برای دانلود در اختیار کاربران محصولات خود قرار دهند.
مجموعه نرم افزاری جدید شرکت "مک آفی" پاسخی به گسترش روزافزون ویروسهای ویژه تلفن همراه محسوب می‌شود. این شرکت چندی پیش اعلام کرده بود در حالی که تعداد ویروسهای موبایل شناسایی شده در سال ‪ ،۲۰۰۵‬حدود ‪۲۲۵‬ مورد بوده است، کاربران گوشی‌های موبایل پیشرفته احتمالا در سال ‪ ۲۰۰۶‬شاهد ظهور حدود ‪ ۵۰۰‬ویروس جدید خواهند بود.
کارشناسان عقیده دارند در حالی که تاکنون اغلب ویروسهای تلفن همراه چندان خطرناک نبوده و صدمات جبران ناپذیری در پی نداشته اند، خطر ظهور ویروسهای خطرناک و حتی نمونه‌هایی که قادر به از کار انداختن شبکه‌های مخابراتی خواهند بود نیز چندان دور از ذهن نخواهد بود.
شرکت "مک آفی" قیمت اشتراک یک ساله نرم افزار "مک آفی وایرس اسکن موبایل" خود را ‪ ۳۰‬دلار تعیین کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد