تقابل سوکت ها : Intel Socket B و AMD AM3 Socket

کمپانی اینتل قصد دارد تا در سال 2008 میلادی ، دو سوکت جدید برای پردازنده های خود که از معماری Nehalem بهره می برند ، به بازار عرضه کند.  از طرف دیگر ، رقیب اینتل یعنی AMD نیز سوکت جدیدی به نام AM3 در پیش رو دارد.

دو سوکت جدید اینتل عبارتند از : Socket B و Socket H که در این نوشتار به مقایسه اجمالی سوکت B و AM3 می پردازیم :

یکی از سوکتهای جدید اینتل ، Socket B است که از نوع LGA1366  می باشد. این سوکت دارای Contact Pad  های بسیاری است که دلیل آن وجود IMC ( Integrated Memory Controller)  بر روی خود پردازنده است. یعنی اینتل کنترلر حافظه را در خود پردازنده جای داده است. در مقابل نیز ، سوکت AM3 بسیار شبیه سوکت 940 می باشد.


طبق آخرین اخبار ، اولین پردازنده کمپانی اینتل که بر روی سوکت B نصب خواهد شد ، پردازنده Bloomfield می باشد که این پردازنده زیرمجموعه ای از خانواده پردازنده های Nehalem است. در سویی دیگر ، اولین پردازنده 45nm کمپانی AMD نیز روی سوکت AM3 نصب خواهد شد . گفتنی است که اولین پردازنده 45nm شرکت AMD در اواسط سال 2008 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

هر دو سوکت B و AM3 از رمهای DDR3 با باس های 1066 و 1333 و 1600 پشتیبانی خواهند کرد. ضمن اینکه کمپانی های Intel و AMD هر کدام به ترتیب از تکنولوژی های CSI و HyperTransport برای ارتباط (InterConnect) بهره خواهند برد.

Source : VR-Zone با تصرف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد